הבטחת איכות וּבקרת איכות הן שיטות שמטרתן הכוללת היא הבטחת איכות המוצר.
תהליך הבקרה הטיפוסי מבוצע על מרכיב יחיד; רכיב, תת-רכיב וּמוצר מוגמר. הדבר נעשה באמצעות הצעדים הבאים:
QA
- כתיבת מדריך האיכות וספר נהלים
- ניהול מערכת איכות לפי תקן ISO 9000 וכן ISO 1702
- עבודה מול רשויות הסמכה רגולטוריות ומערכות תקינה בין-לאומיות
- כתיבת נהלי ביצוע תוך התאמתם לתקנים ישראלים ובין-לאומיים
- עריכת מבדקי השוואה פנים מעבדתיים וחיצוניים תוך יישום ולידציות לשיטות עבודה
להכנת פרוטוקולים - תכנון וּביצוע של תכנית האיכות
- ניהול וריכוז סקרי הנהלה
- אחריות על מערך ההדרכות, על הכשרת הבודקים ועל הסמכתם בהתאם לנוהלי החברה
לדרישות התקנים הרלוונטיים - ניהול תכניות וּביצוע מבדקי איכות פנימיים
- הכנת המעבדה למבדקי איכות והסמכה חיצוניים
- ניהול מערך כיול כלל מעבדתי וּקביעת מרווחי הכיול
- ניהול, ייצור ומעקב של מדידים לאימותים וּלבדיקות GO / NO GO
- הערכת ספקים, דירוגם ואישורם
- סקר שביעות רצון לקוחות
- טיפול בחריגים
- טיפול בתלונות
- טיפול בפעולות מונעות וּבפעולות מתקנות
- ניהול רכש מקצועי מול ספקים בין-לאומיים